söndag 9 maj 2010

Sondagsregn

Regnet har vrakt ner i stort sett hela veckan, har dar vi bor regnar det valdigt mycket under hosten och vintern. Nu har det borjat komma. Det blir en faslig temperaturskillnad inomhus. Nar det var varmt ute hade vi typ 27 grader i lagenheten, nar det regnar gar det ner mot 20 grader och jag tycker det ar fasligt kallt, sarskilt nar man ska sova. Vill inte ens tanka pa hur vintern kommer bli, kommer fa ha flera lager med klader pa min dygnet runt for har finns ju ingen innomhusvarme, nog om gnallande nu.

I fredags skrev Antonie sin tredje tenta och de tva sista ar nasta vecka sa han tog ledigt under dagen fran sina studier, vi tog en liten roadtrip och gick i second hand butiker, Antonie hittade Stephen King boken Det for 20 rand och jag kopte oss en apelsinpress for 15 rand. Vintern ar apelsinens sasong och vi kopte 30 apelsiner for 24 rand, tycker jag ar ganska billigt faktiskt. Svenska kronan ar for tillfallet lite svagare gemtemot rand sa om ni drar bort nagon krona eller sa pa priserna sa har ni det svenska priset. Sa nu har det minsann pressats juice till frukosten, for hand! Det ar ju ingen elektrisk vi fatt tag pa alltsa. Vi kikade aven pa lite second hand mobler, allt ar svindyrt! Typ vad man betalar for nya mobler pa ikea(billigaste sorten). Fattar inte hur man kan ta sa mycket betalt for second hand mobler. STOOR skillnad mot sverige, sa har blev inga mobler kopta, vi forsoker fa tag i en soffa. Halla!! Sydafika behover ett Ikea! Helst nara Gordons Bay, Tack! Vi avslutade dagen med att se Sherlock Holmes. Riktigt bra film maste jag saga! Nu ska jag nog kolla lite sopranos medan Antonie pluggar.
Ha de sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar