tisdag 20 juli 2010

Ganska uttrakad!

Ja, det ar jag. Uttrakad. Jag far inte jobba nagot eftersom det inte finns nagra gaster. Det ar for tidigt att borja packa mina sverigesaker, det ar for tidigt att packa ner lagenheten och flyttstada den, antonie flyttar ju dagen innan jag aker. Jag har lyssnat pa alla P3 dokumentar och jag har lyssnat pa Herman Lindkvist ljudbok om ostindiefararna och nastan hela "historien om sverige". Jag har kopt i stort sett alla svenska bocker som finns pa bikinibooks (iaf de som ar skrivna efter 1990). Kan ju lasa pa engelska ocksa men det blir inte riktigt samma sak for mig. Sen ar det sa fruktansvart kallt har! Just nu har jag pa mig: 4 par strumpor och ett par tofflor. Flanellpyjamasbyxor. Ett langt linne, en langarmad troja, en luvtroja och overdelen till flanellpyjamasen. Jag sitter under en filt och har en varmvattensflaska mot magen. Detta har varit min kladsel i mer an en manad. Idag var solen dock framme en svang, nar den afrikanska solen val kommer fran aven om det ar vinter varmer den gott. Jag la mig vid poolen, fullt pakladd visserligen men det ar ju annat an vad man kan gora i sverige pa vintern. Laste en lang stund i min bok fran 1996 och somnade sott. Vad gor ni i sverige?

1 kommentar:

  1. Åh, men läsa på engelska som är så roligt, jag gör det hela tiden nu! :)

    Tack för ditt fina inlägg hos mig. Det var väldigt snällt av dig! Jag har det lite jobbigt ibland, vet ju inte riktigt vad jag ska göra åt det.. Du ska bara veta vad som hände i helgen.. vi kan ta det när vi pratar..

    Klart det är ett krambjörnshjärta.. ;)

    Jag är ledig när du kommer hem.. går på semester på fredag och är ledig i tre veckor! Så då måste vi ses!!

    Vad jag gör? Nja, sitter här på jobbet och försöker koncentrera mig, går inte så bra just nu. Tittar ut genom fönstret och önskar att jag satt i solen. Dessutom har jag fyra myggbett på fötterna som tar kål på mig. Jag får panik! De kliar och kliar och kliar o hela foten! Men, snart ska jag gå på lunch, det ska bli gött :) Och ikväll har jag tvingat med mig Philip för att se Eclipse! Alla andra har ju redan hunnit se den eftersom jag var så seg med att läsa ut boken. Men nu äntligen kan jag se den, och slipper gå själv :)

    PUSSAR

    SvaraRadera