söndag 18 juli 2010

Om 14 dagar.

Om 14 dagar ska jag flytta hem till Sverige. Det ar nastan tva ar sedan jag tog min nya fina resvaska och gav mig av mot England, nu ar resvaskan bucklig repig och missfargad. Det ska bli otroligt skont men samtidigt saklart otroligt svart eftersom jag maste lamna Antonie har i sydafrika for ett tag. Men hjartat har bestamt sig, jag vill bo i Sverige igen. Antonie har fatt en lagenhet med billigare hyra narmare sitt jobb. Vi flyttar dit honom samma helg som jag aker. Har borjat oroa mig lite infor flygresan, men jag tar val ett par aksjukepiller och sover mig igenom hela resan.

Jag har under ett par veckor varit jattesugen pa att spela monopol!! I fredags nar vi handlade mat sa hittade jag ett gulligt litet resemonopol for 70 kronor, det fick folja med hem och vi roar oss med det nu har i kylan, det ar typ 16 grader i varan lagenhet. Har ar inte inomhusvarme en sjalvklarhet och eftersom man inte behover det mer an kanske tva manader om aret sa ar det heller inte sa vanligt.

Ser sa valdigt mycket fram emot att traffa alla vanner och familjen, har satt ihop lite listor som jag tankte lagga upp har. Lite skillnader mellan Sverige och Sydafrika och sedan en lista med mat (las godis) jag ska ata nar jag kommer hem igen. Kom aven pa idag att det ar en annan liten filur som jag kommer aterse nar jag kommer hem, Jag kommer fa aterse mitt underbara gosedjur som jag fick pa julafton nar jag var kanske 8-9 ar. Beethoven! Jaja, nu kanske ni tycker att jag ar jattetontig men han har alltid varit min favorit och egentligen ville jag knoka ner han vaskan men han var for stor. Har ar han!!



Snart ses vi underbara lille gosedjur!=)

Aterkommer med mina Sverig/sydafrika listor.

5 kommentarer:

  1. Älskling! Jag längtar varje dag efter att få se dig, det är sant! Saknar dig massor!

    Glad att du kommer hem. Jag tror att du mår bäst så. Och ni kommer att klara det fint!

    Beethoven ser antagligen lika mycket fram emot att få träffa dig som du honom :)

    Pussar

    SvaraRadera
  2. Hej Stumpan!!

    Ja, jag ar sa glad och det kanns sa ratt!! Saknar dig med massor!!! Sa du att du var ledig runt tiden nar jag kommer hem eller hur var det?

    Ja, jag ska sova med beethoven varje natt! Han ar nog lite besviken for att jag varit borta sa lange fran honom.

    Snart ses vi!!!
    Kram Linnea 9 ar.

    SvaraRadera
  3. Åh, Beethoven! Han ska få sig en rejäl omgång - igen - när jag träffar honom nästa gång! :) /Du vet vem.

    SvaraRadera
  4. Du ska ge fan i honom ska du ha klart for dig!! Har for ovrigt tankt pa dig massor idag! Vill garna ses nar jag kommer hem. Du kommer dock inte fa traffa Beethoven..Han grater fortfarande ibland over vad du gjorde...

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot att träffa dig igen! Åker till Tunisien på lördag, ÄNTLIGEN! ska bli så skönt att få komma bort från vardagen och bara njuta av kärlek, sol och bad. Så får vi se när vi kan träffas sen. Blir nog väldigt mycket för dig nu att ta igen i lilla byn för dig=) kram kram Sandy

    SvaraRadera