söndag 7 mars 2010

Vatten, stan ar UTAN vatten!!

Vi har inget vatten! Vattnet har nu varit avstangt i typ mer an fem timmar, sa kan det vara i afrika, ingen forvarning eller sa. Bara stanga av och satta pa det igen nar de kanner fort. Det ar varmt, svettigt och klibbigt, jag vill duscha, en iskall dusch, fa tvatta ansiktet och haret med for den delen. Kan ju inte diska heller, sa middagen blir provisorisk nar man inte kan fa rent de redskapen vi behover, suck. Hoppas det kommer pa snart igen, hur kan man gora sa? Tank pa alla smabarnsfamiljen och gamla! Vad tusan ska de ta sig till!?

Sedan forsta natten jag kom hit sa har jag dromt jattemycket! Jag drommer varje natt, hela natterna kanns det som, far inte riktig vila eftersom hjarnan arbetar overtid2000. Det ar inga lugna okomplicerade drommar heller utan, langa invecklade med massa olika manniskor, en del som jag inte agnat en tanke at sedan jag var liten. Och hela tiden ar jag i sverige. Massa olika svenska manniskor!! Haha, forutom haromdagen efter att Antonie hade gatt till jobbet och jag somnade om. Da dromde jag att han kom hem igen for att byta skjorta eftersom det hade kommit lite bajs pa den. Han hade aven fatt lana nagons vita (mycket skitiga) converse eftersom det hade kommit lite bajs pa hans egna skor och nu var tvungen att byta.

I onsdags gjorde vi en liten trip till Stellenbosh som ligger ungefar en halv timme harifran, vi motte upp Antonies bror med flickvan, han jobbar pa typ ett sant dar safaristalle i ett grannland till sydafrika och ar bara hemma nagon manad varje halvar. Vi kakade gott och tog ett par drinkar. Riktigt trevligt var det allt, skont att komma ut lite for an gangs skull, Anotnie maste ju plugga nar han kommer hem fran jobbet sa vi haller oss mest hemma. Far jag ju tid till mitt sims spel ocksa! Spelar som besatt!!

Hoppas snon borjar tyna bort for er dar hemma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar